6 Ekim 2014 Pazartesi

Paganlar ve Eserleri

Uzun bir aradan sonra tekrar bir yazı yazmaya karar verdim. Aslında yazı yazmayı çok sevsem de konu bulmakta zorlanıyorum ve neler insanların ilgisini çeker pek kestiremiyorum. Paganizmle ilgili bir çok temel bilginin blog'da olması da konu bulmamı zorlaştıran bir etken. Neden bahsetmeye karar versem daha önce o konu hakkında yazdığımı fark ediyorum. Diğer dinlerin açıklarını yazıp onların üzerine gitmek arada bir eğlenceli olsa da bunu da çok yapmak istemiyorum. İnternet üzerinde bunu yapan onlarca ateist sayfa halihazırda var ve ben bunu çok yapıcı bulmuyorum açıkçası. Bugün bahsedeceğim konu ise Pagan uygarlıkların gerisinde bıraktığı miraslar.

Öncelikle Paganizm dendiğinde aklımıza ilk gelmesi gereken şeylerden birisi mitoloji, diğeri ise mimari. Belki de tarihte en gizemli yapılar Paganlar tarafından inşa edilmiştir. Bunu kanıtlamak için çok fazla uğraşmaya gerek yok sanıyorum. Dünyanın 7 harikasına göz atmanız inanmanıza yeterli olacaktır. (Hala Paganların inşa ettikleri yapıların bir çoğunun nasıl yapıldığı bir soru işareti.)

Bunun dışında kimya, tıp, biyoloji gibi bilimsel alanların kurucularının da Paganlar olduğunu söylemeye gerek bile olmadığını düşünüyorum. Eğer eski insanlar semavi bir dine mensup olsalardı muhtemelen bu gelişmelerin bir çoğu olamayacaktı. Şu an İslam alemine baktığımızda bunu çok net bir şekilde görebiliyoruz. Aynı şekilde eğer Avrupa'nın karanlık çağlarına göz atarsak o zamanlarda da Hristiyan aleminin gelişmeleri durdurduğunu görebilirsiniz.

Eğer bana "Peki, madem Paganlar bu kadar ilerleme kaydediyorlardı neden Amerika'ya koloniler gittiğinde ilkel insanlarla karşılaştılar?" diye bir soru sorarsanız, ben de size ilkelliğin ne olduğunu düşünmenizi söylerim. Kızılderililer hala aynı şekilde yaşıyorlar. Bilmediklerinden mi bunu yapıyorlar? Hayır, onlar da sizler kadar bilgililer dünyada neler olduğu hakkında fakat olay şu ki, onlar bu tür bir gelişmeyi istemiyorlar ve mutlular. "Modern" diye tabir ettiğimiz insanlardan kaçı mutlu? Bizler dostlarım, çok yanlış bir şekilde geliştik. Gelişmeye çalışırken çok yanlış bir yola saptık ve o ilkel dediğimiz insanlar o yola sapmadılar. Bu yüzden her gün kravat takıp işe gitmek ve kölelik yapmak zorunda değiller, hayatları boyunca okumak zorunda da değiller. Şimdi söyleyin onlar mı ilkel, yoksa bizler mi ilkeliz?

Paganların önemli gelişmelere imza attığı diğer bir alan ise kesinlikle edebiyattır. Paganlar, gerek yazılı, gerek sözlü edebiyata destanlar, şiirler ve hikayeler ile inanılmaz bir katkıda bulunmuştur. Aynı şekilde şuan kullandığımız fiil, isim gibi şeyler de ilk kez Antik Yunan düşünürleri tarafından isimlendirilmiştir ve her kelime böylece gruplara ayrılmıştır. Kısacası dil ve edebiyat Paganlar sayesinde inanılmaz bir ilerleme göstermiştir. Belki de Paganlar o destanları yazmasalardı şu an Yüzüklerin Efendisi gibi seriler olmayacaktı.

Kısacası insanlık tarihinde bir çok gelişme Paganizm sayesinde olmuştur. Peki, semavi dinler aynı şeyi söyleyebilir mi? Hiç sanmıyorum.

Not: Yazının sonuna gelirken şunu da belirtmek istiyorum. Bu blog hakkında şöyle bir planım var. Eğer blog fazla ziyaret edilmeye başlanırsa bloga reklam almayı planlıyorum. (Google ads falan gibi.) Ve bu reklamlardan elde edilen parayı ise tüm Paganlar adına yardım kurumlarına bağışlamayı düşünüyorum. Blogu ilk açtığımda reklam almamam gerektiği konusunda kesin düşüncelerim vardı fakat böyle düşününce hiç fena fikir değilmiş gibi geldi doğrusu. Fakat dediğim gibi bu sadece bir plan ve henüz düşünme aşamasındayım. Bir, iki Pagan arkadaşıma danışıp karar vereceğim. Sizler de görüşlerinizi bildirebilirseniz sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder